Usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń użytkowych, magazynów oraz otoczenia Archiwum Państwowego w Suwałkach przy ulicy Kościuszki 69
Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania obiektu Archiwum Państwowego w Suwałkach przy ulicy Tadeusza Kościuszki 69 z siedzibą w Suwałkach o powierzchni użytkowej około 2480 m2 (magazyny archiwalne zajmują powierzchnię około 880 m2, komunikacje, inne pomieszczenia - pracownie, biura, toalety, pomieszczenia pomocnicze - około 1600 m2) oraz otoczenia Archiwum Państwowego.
- Sprzątaniu podlegają:
a. Magazyny archiwalne (około 880m2) AP w Suwałkach:
co najmniej raz na trzy miesiące w magazynach archiwalnych oraz w magazynie ze zbiorem bibliotecznym należy przeprowadzić prace porządkowe, w tym czyszczenie odsłoniętych części regałów, szaf mapowych, parapetów, grzejników, posadzek, kratek wentylacyjnych oraz wszystkich innych powierzchni, na których gromadzi się kurz (np. biurka). Do prac porządkowych należy stosować materiały z mikrofibry (ściereczki, mopy prane regularnie i często), odkurzacze wyposażone w filtr HEPA, alkohol etylowy 70% do dezynfekcji regałów;
nie rzadziej niż raz na miesiąc (lub w zależności od potrzeb Zamawiającego) posadzki w magazynach archiwalnych oraz w magazynie ze zbiorem bibliotecznym należy odkurzyć odkurzaczem z filtrem HEPA oraz umyć mopem z mikrofibry z dodatkiem środka dezynfekującego (zalecany alkohol etylowy 70 % skażony). Poza tym wszystkie parapety w magazynach archiwalnych oraz biurka mają być utrzymane w czystości;
b. Pomieszczenia biurowe, pomieszczenia socjalne, pracownia naukowa (czytelnia), pracownia konserwatorska, łazienki z WC, pomieszczenie windy osobowej, drzwi do pomieszczeń i w ciągach komunikacyjnych oraz ciągi komunikacyjne o łącznej powierzchni około 750 m2
codziennie odkurzanie wykładzin, mycie podłóg i posadzek,
codziennie odkurzanie mebli biurowych (biurka, szafy, fotele, krzesła), szaf ubraniowych, urządzeń wielofunkcyjnych, stoły,
codziennie sprzątanie i dezynfekcję toalet (mycie, czyszczenie i odkażanie umywalek, armatury i urządzeń sanitarnych),
codziennie mycie podłóg i powierzchni zmywalnych w pokojach socjalnych,
codziennie ścieranie widocznych kurzy z dostępnych powierzchni,
codziennie opróżnianie koszy na śmieci w trakcie sprzątania pomieszczeń do wskazanych zbiorczych pojemników oraz zawartości niszczarek do papieru,
raz w roku mycie żyrandoli w Sali wielofunkcyjnej,
raz w roku kompleksowe mycie okien w całym Archiwum, łącznie z użyciem specjalistycznego sprzętu (podnośnik),
raz w roku pranie mebli tapicerowanych (np.: fotele, krzesła),
c. Otoczenie Archiwum w Suwałkach: chodniki przy ul. Tadeusza Kościuszki, ul. Popiełuszki na całej długości budynku, bramy, chodniki wewnętrzne wokół dziedzińca, dziedziniec o łącznej powierzchni około 900 m2
zamiatanie - według potrzeb, nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu,
w okresie zimowym odśnieżanie, posypywanie piaskiem, usuwanie nadmiaru śniegu z dziedzińca w przypadku dużych opadów- według potrzeb
w okresie zimowym podczas występowania opadów śniegu i gołoledzi Wykonawca udrożni i uczyni bezpiecznym dla przechodniów poprzez usuwanie śniegu po opadach i posypywanie piaskiem w/w chodniki zewnętrzne oraz przy dziedzińcu wewnętrznym w Suwałkach, usunie duże ilości śniegu z dziedzińca. Wykonawca usunie lód w formie nacieku zwisającego z dachu Archiwum we wszystkich wymagających tego częściach budynku w szczególności przy zachowaniu środków ostrożności,
usuwanie pajęczyn z elewacji frontowej budynku Archiwum Państwowego- według potrzeb nie rzadziej niż 1 razy w tygodniu
2 razy w roku mycie szklanych daszków zewnętrznych budynku Archiwum Państwowego,
2 razy w roku czyszczenie rewizji w rynnach budynku Archiwum Państwowego,
d. Segment pokoi socjalnych (gościnne):
na wniosek zamawiającego,
e. Sala wystaw i przyległe pomieszczenia (m.in. sala edukacyjna):
co najmniej raz w miesiącu lub zależności od potrzeb Zamawiającego mycie podłóg i powierzchni zmywalnych oraz ścieranie widocznych kurzy z dostępnych powierzchni, - W razie konieczności wykonania innych prac dodatkowych lub nieprzewidzianych, spowodowanych nadzwyczajnymi przyczynami takimi jak awaria, remont, dodatkowe sprzątanie, dodatkowe mycie okien, pranie wykładzin Wykonawca zrealizuje w zależności od zakresu potrzeb na podstawie dodatkowego zlecenia Zamawiającego
- Prace wyżej wymienione będą realizowane w terminie od 03 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. w dni robocze w godzinach 07:30-12:00, a prace w magazynach w także w obecności wyznaczonego pracownika Archiwum.
- Zamawiający wymaga obecności pracownika codziennie przez min 4 godziny.
- Zamawiający zapewnia Wykonawcy nieodpłatnie:
a. dostęp do poboru energii elektrycznej i wody; - Wykonawca zobowiązuje się, że używane przez niego narzędzia, urządzenia, sprzęt i środki czystości będą posiadały stosowne atesty i certyfikaty dopuszczające do ich używania na rynku polskim, a także dopuszczające do ich stosowania w budynkach użyteczności publicznej, takich jak budynek Zamawiającego, w którym mają być realizowane Usługi. Wykonawca obowiązany jest zmienić stosowane narzędzie, urządzenie, sprzęt lub środek czystości, jeżeli Zamawiający zgłosi taką potrzebę, którą uzasadni.
- Wykonawca zobowiązany jest używać profesjonalnych narzędzi, sprzętu i środków czystości. Wymogi co do środków czystości:
a. papier toaletowy biały, mydło w płynie do rąk, ręczniki papierowe do podajników Merida, kostki toaletowe, odświeżacze powietrza, worki na śmieci, środek do czyszczenia toalet, środki do mycia zlewów i umywalek, środki czyszczące do mebli, płyny do szyb, płyn do podłóg oraz inne niezbędne do utrzymania czystości w obiekcie. Odkurzacze z filtrami HEPA, - Usługi wykonywane będą przez Wykonawcę przy użyciu: własnych urządzeń, narzędzi, sprzętu środków czystości, środków ochrony indywidualnej niezbędnych do wykonywania prac. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w/w środków we właściwym terminie, na własny koszt i własnym staraniem.
- Dostarczane środki musza być zaakceptowane przez Zamawiającego.
- Wykonawca zobowiązuje się do:
a. organizowania pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy określonych w punkcie 1 prac, wykonywanych przez Wykonawcę i ewentualnie zatrudnionych przezeń pracowników oraz zabezpieczenia innych osób, które mogą przypadkowo znaleźć się w obrębie prowadzonych prac, w sposób określony w Kodeksie Pracy i innych przepisach, a także do ponoszenia odpowiedzialności za ewentualne skutki niedopełnienia obowiązków w tej dziedzinie,
b. Wykonawca zobowiązuje się w trakcie wykonywania swych obowiązków
do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad współżycia społecznego, a także przestrzegania obowiązujących przepisów ppoż. i zasad ochrony obiektu w niezbędnym dlań zakresie. - Wykonawca zobowiązany jest posiadać przez cały okres realizacji zamówienia opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 200.000,- zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).
- Wymaga się przed złożeniem oferty przeprowadzenie wizji by zapoznać się z rozmieszczeniem pomieszczeń, całym układem obiektu Archiwum Państwowego. Wizyty takie należy wcześniej umówić z Kierownikiem Działu Administracyjno-Gospodarczym Edytą Bizio pod numerem telefonu 517 331 357.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty w przypadku braku wizji w budynku Archiwum Państwowego.